Укрзалізницю продадуть українському олігарху


“Укрзалізниця” завмерла в очікуванні реформи. Планується, що вже найближчим часом монополіст ринку пасажирських перевезень на залізниці змінить свою структуру, перетворившись на публічне акціонерне товариство (ПАТ). Фактично, обов’язки всієї державної адміністрації будуть розділені між керуючою компанією і тієї, яка буде відповідати за господарську частину. Такі зміни призведуть до суттєвого підвищення тарифів. І, виходячи з практики сусідніх держав, навряд чи допоможуть зробити комфортним пересування по залізниці.

Нагадаємо, в лютому 2012 року Верховна Рада прийняла закон, згідно з яким на базі “Укрзалізниці” (та інших підприємств залізничного транспорту) створять ПАТ, яке на 100% буде належати державі. Автори проекту пояснили, що такі дії необхідні, тому що в даний час організаційна структура залізничного транспорту України не відповідає умовам розвитку ринкової економіки. “Щоб зробити галузь більш конкурентоспроможною, необхідно розділити функції державного і господарського управління, які сьогодні здійснює компанія”, – стверджують чиновники.

Експерти переконані: рішення про реорганізацію “Укрзалізниці” в акціонерне товариство буде прийнято на одному з найближчих засідань Кабінету Міністрів. Ще в останні дні листопада минулого року колишній віце-прем’єр-міністр Борис Колесніков заявив, що до такого кроку “все практично готові”. При цьому він зазначав, що “тепловози, електровози, депо і шляхи назавжди залишаться державними”. “А пасажирські перевезення теж будуть державними не менше десяти років”, – підкреслив чиновник.

ЧОМУ В ЗМІ розігрують “РОЛЬ” жебрака ДЛЯ ЗАЛІЗНИЦЬ?

Цікаво, що перед можливими перетворенням “Укразалізниці” в інформаційному просторі з’явилося багато новин про її борги, невиправданих тарифах і проханнях самих залізничників надати сотні мільйонів гривень з держбюджету на новий пасажирський рухомий склад.

Зокрема “Укрзалізниця” виступає з ініціативою підвищити тарифи на вантажні перевезення на 12,2% в 2013 році. В той же час в компанії повідомили, що за останні п’ять років фінансові збитки перевищили позначку в 29 мільярдів гривень. “Збитки від перевезення пасажирів поїздами дальнього сполучення з 2008 року склали 15,1 млрд. грн., А приміського сполучення – 14 млрд. грн.”, – Повідомили в “Укрзалізниці”. Незважаючи на невелику різницю в цифрах, більш проблемною галуззю в компанії вважають саме приміські перевезення. “За останні п’ять років” Укрзалізниця “отримала лише два млрд. грн. Доходу від приміських пасажирських перевезень, у тому числі 1,3 млрд. грн. – Від платної перевезення пасажирів”, – розповів заступник начальника головного управління приміських перевезень “Укрзалізниці” Олександр Гудков. За його словами, ці перевезення є пільговими не тільки для визначених законом малозабезпечених груп населення, але і для простих пасажирів, оскільки тариф занижений в середньому в шість (!) Разів. “Тариф на перевезення пасажирів Південно-Західної залізниці, яка обслуговує зокрема Київську область, складає 4,5 грн. На відстань до 20 км, 9 грн. – До 100 км і 12 грн. – До 150 км. Ці тарифи в 1 ,5-4 рази нижче вартості аналогічних автотранспортних послуг в Україні та в 1,4-2,4 рази нижче залізничних тарифів в Росії “, – підкреслив чиновник.



Порадити новину:

Share to Facebook
Share to Odnoklassniki
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Yandex

Схожі новини:





Коментарі закриті.