Чи є майбутнє у “АероСвіту”? – експерти


Журналісти взяли інтерв’ю в одного з ключових учасників українського ринку авіаперевезень Арона Майберга. Він стояв біля витоків “АероСвіту”, а сьогодні володіє великою часткою в капіталі МАУ. Кілька витягів з інтерв’ю.

1. Чи буде злиття між МАУ і “Аеросвітом”? Ні, не буде. Ніяких інтеграційних процесів між компаніями не відбувається. МАУ не планують купувати літаки “АероСвіту”. Тим більше що, за інформацією Майберга, у конкурента і немає власних повітряних суден – все знаходяться в лізингу. Не можна говорити і про те, що МАУ забирає рейси у “АероСвіту”. “Авіаційний рейс – це не якийсь актив, який можна купити або забрати поза бізнесу компанії, – пояснює Майберг. – Якщо” АероСвіт “зупиняє якийсь рейс, а у МАУ є технічна і юридична можливість літати по цьому маршруту, і вона здасться нам економічно обгрунтованою, то ми маємо право почати ці польоти “.
2. Чи означають перестановки в складі акціонерів МАУ (в III кварталі минулого року частка одного із співвласників компанії – “Кепітел інвестмент проджект” – зросла з 50% до 74%) зміну власника? Правда, чи що компанію контролює Ігор Коломойський? Коротка відповідь Майберга – немає. За його словами, в минулому році акціонери МАУ думали про збільшення капіталу компанії шляхом додемісії. При цьому частка “Кепітел інвестмент проджект” не повинна була впасти нижче 50%. З цим, за поясненням Майберга, і пов’язано перерозподіл акцій між компаніями-власниками. Нових людей серед співвласників МАУ не з’явилося, стверджує він. 9 січня Forbes запитав у Коломойського, чи входить він до числа співвласників МАУ. Мільярдер відповів негативно.

3. У чому причина проблем “АероСвіту”? В авіаційній галузі криза не закінчилася. У минулому році через борги припинила діяльність угорська авіакомпанія Malev, збанкрутував четвертий за величиною авіаперевізник Іспанії – Spanair. На думку Майберга, по “АероСвіту” боляче вдарили висока вартість послуг аеропортів, а також подорожчання палива (у зв’язку із зростанням цін на нафту), так як у компанії велика частка далекомагістральних рейсів. Чому б не позбутися від цих рейсів? “Я думаю, що компанії паливо для таких маршрутів обходиться у більш ніж $ 100 000 на один рейс, – говорить Майберг. – Якщо ж ти відмовляєшся від рейсу, а в тебе продані на нього квитки, наприклад, з будапештського, тель-авівського рейсу , що з ними робити, куди їх дівати? Потім, є зобов’язання перед туроператорами. А з літаками що робити, за них все одно платити треба. А персонал куди дівати? ”

4. Яку роль у порятунку “АероСвіту” уряд відвів МАУ; яке майбутнє чекає проблемного авіаперевізника? Завдання номер один – допомогти “АероСвіту” вивезти пасажирів. Компанії домовилися, що “АероСвіт” розрахується з МАУ за цю послугу, як тільки його фінансовий стан покращиться. Завдання номер два – заповнити “вакуум” в перевезеннях по певних напрямках. “Наприклад, ми можемо почати здійснювати рейси, які вони припиняють”, – пояснює Майберг.

5. Що буде з “Аеросвітом”? За словами Майберга, це досить “живуча структура”. Вона ніколи не мала тепличних умов. “Я не поспішав би казати, що з” Аеросвітом “покінчено. Серед акціонерів компанії є гучні імена, в тому числі державний акціонер. Невже ви вважаєте, що вони ніяк не впливатимуть на ті процеси, які відбуваються з компанією?” – Ставить запитання Майберг.



Порадити новину:

Share to Facebook
Share to Odnoklassniki
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Yandex

Схожі новини:





Коментарі закриті.