“АероСвіт” припиняє обслуговування понад 90% своїх рейсів


На час дії зимового розкладу – тобто з сьогоднішнього дня і до кінця березня – “АероСвіт” припинить обслуговування більш ніж 90% своїх ліній, заявив учора на брифінгу глава Державіаслужби Анатолій Колісник.

З 15 січня компанія буде виконувати регіональні рейси тільки по маршрутам з Києва в Дніпропетровськ і Івано-Франківськ, а також далекомагістральні рейси до Бангкока, Нью-Йорк і Пекін (їх частота скоротиться). До 19 січня компанія буде здійснювати польоти і в Хошимін, а 19 січня виконає рейс в Гоа, щоб вивезти звідти своїх пасажирів. Середньомагістральні рейси з 19 січня “АероСвіт” обслуговуватиме не буде, уточнив Колесник.

Зараз далекомагістральні рейси в Україні може виконувати тільки” АероСвіт, у компанії є відповідний флот і призначення. На регіональних же маршрутах з Києва в Івано-Франківськ і Дніпропетровськ у” АероСвіту “немає конкурентів, так як аеропорти цих міст належать структурам співвласника авіакомпанії Ігоря Коломойського. Далекомагістральні рейси нерентабельні без транзиту з регіональних міст, відзначають експерти. А тому назвати вибрані маршрути ефективними з точки зору відновлення платоспроможності компанії складно.

До кризи “АероСвіт” обслуговував 80 міжнародних маршрутів і з 29 літаками у флоті був найбільшим перевізником в країні. За підсумками 11 місяців 2012 року “АероСвіт” обслужив 2950000 пасажирів (+12,4%). Але 29 грудня 2012 суд Київської області відкрив провадження у справі про банкрутство авіакомпанії. З ініціативою банкрутства виступив сам перевізник. Після появи інформації про судове рішення у “АероСвіту” виникло безліч проблем з виконанням рейсів – ряд аеропортів і партнерів відмовилися обслуговувати авіакомпанію. У період з 10 по 14 січня авіакомпанія ввела тимчасовий розпис, залишивши по п’ять далеко-і середньомагістральних зарубіжних маршрутів і декілька рейсів по Україні. В “АероСвіті” вчора ввечері лише повідомили, що з 15 січня припиняють виконання рейсів за маршрутом Київ-Москва-Київ через низьку завантаження.

Анатолій Колесник уточнив, що пасажири, які вже купили квитки на скасовані рейси “АероСвіту”, будуть вивезені за допомогою інших авіакомпаній. Він повідомив, що “АероСвіт” вже вивіз 12,38 тис. пасажирів, ще 1,45 тис. чоловік – “Міжнародні авіалінії України” і Windrose. “Провізних ємностей для цього достатньо. Крім того, пасажири можуть повернути квитки та отримати назад свої гроші. На сьогоднішній день за компенсацією в” АероСвіт “звернулися 1700 осіб”, – уточнив глава Державіаслужби. Повернення вартості квитка здійснюється у тому ж пункті, де купувався квиток, зазначив Анатолій Колесник. Для компенсації потрібно подати заявку в “АероСвіт”, кошти мають бути виплачені протягом семи днів.

Якщо рейс затримується більш ніж на три години, пасажиру повинні компенсувати повну вартість квитка за вирахуванням сервісного збору і відсотка платіжних систем (1-3% від загальної суми), нагадує юрист ЮФ “Алексєєв, Боярчуков і партнери” Єгор Штокалов. Якщо ж квиток здається достроково, авіакомпанія, за його словами, може відняти штраф, передбачений тарифними правилами, агентський збір та відсоток платіжних систем. “Щоб отримати компенсацію повної вартості квитка на рейс, який” АероСвіт “не виконав, пасажир повинен мати на руках докази скасування рейсу і зберегти свій квиток і всі чеки про витрати, які йому довелося понести з вини затримки рейсу”, – додав він.

Анатолій Колесник упевнений, що з початком літнього розкладу “АероСвіт” відновить близько 90% своїх рейсів: скорочення маршрутної мережі входить в план реструктуризації та оздоровлення авіакомпанії. Однак учасники ринку в цьому сумніваються. “Думаю, що протягом досить короткого часу – близько місяця-двох – інші учасники ринку зможуть зайняти місце” АероСвіту “. В будь-якому випадку його колишні напрямки не будуть пустувати довго”, – вважає гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук. Експерт центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк відзначає, що найвигіднішими напрямками “АероСвіту” є маршрути з Києва до Москви, Санкт-Петербург, Астану, Варшаву, Будапешт, Прагу, Афіни, Стамбул, Тель-Авів, Баку і Єреван. “Швидше за все саме ці маршрути співвласник” АероСвіту “і, схоже, також МАУ Ігор Коломойський захоче залишити. Їх просто будуть виконувати МАУ. Все залежить від того, чи дозволить ДАА передати ці рейси МАУ без конкурсів. Якщо ні, то” АероСвіт “доведеться “тягнути” як юридична особа з призначеннями “, – припускає Слободянюк.

МАУ вже переоформила на себе два нових літака Boeing 737-800 NG, які досі експлуатував “АероСвіт”, і оголосила про початок продажу квитків на період літньої навігації на десять нових міжнародних напрямків, які до цього експлуатував “АероСвіт”. Учасники ринку говорять, що Ігор Коломойський з самого початку прагнув сконцентрувати всі сильні компанії і об’єднати їх в одну, щоб потім продати її стратегічному інвесторові. “Тільки один сильний перевізник з протекцією з боку держави може стати в Україні прибутковим. Дві сильні конкуруючі авіакомпанії один одного тільки топили, в такому бізнесі немає сенсу”, – вважає незалежний експерт Олександр Ланецький.

На решті середньомагістральних напрямках пасажирів можуть “розібрати” компанії Lufthansa, Austrian Airlines, Turkish Airlines і “Аерофлот”. Ці ж авіакомпанії разом з AirFrance-KLM можуть взяти на себе і далекомагістральні рейси, припускає Вадим Слободянюк. Частина регіональних маршрутів може покрити авіакомпанія “Ютейр-Україна”. “Але частина міст України в підсумку може залишитися без авіасполучення”, – не виключив експерт.



Порадити новину:

Share to Facebook
Share to Odnoklassniki
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Yandex

Схожі новини:





Коментарі закриті.