Навіщо Lufthansa купує Turkish Airlines?


Влада Німеччини і Туреччини на найвищому рівні обговорюють питання об’єднання своїх провідних авіакомпаній. Що змусило Lufthansa і Turkish Airlines говорити про злиття і як це може змінити розстановку сил в світовій авіаіндустрії.

Канцлер Німеччини Ангела Меркель не стала сидіти склавши руки і спостерігати, як Lufthansa зазнає поразки в шаховій партії на полі мінливих умов глобального авіаринку. Замість цього вона вирішила перемістити кілька пішаків, звівши разом двох гравців.

Інтрига вельми цікава, адже один з них є найбільшою авіакомпанією в Європі, а другий – найбільш швидкозростаючою європейської авіакомпанією. Партнерство з Turkish Airlines може стати для Lufthansa тим рішенням, яке їй так необхідно в умовах падіння доходів і наростаючої загрози на “рідних” для неї ринках з боку сильних авіакомпаній Близького Сходу.

Відповідь арабської експансії Як повідомив прем’єр-міністр Туреччини Тайіп Ердоган під час своєї промови для правлячої парламентської партії 3 листопада, він погодився на пропозицію фрау Меркель про створення спільного підприємства на базі двох компаній. Схоже на те, що ідея тісної співпраці Lufthansa і Turkish Airlines дійсно виходить від однієї з найбільш впливових політичних фігур Європи – німецького канцлера Ангели Меркель. “Під час мого візиту до Німеччини Меркель зробила цю пропозицію: давайте передамо Lufthansa і Turkish Airlines в спільне управління. Я сказав: добре. Тепер це один із проектів, які ми вивчаємо. Думаю, ми можемо зробити це крок спільно з Turkish Airlines і Lufthansa , і з волею Божою ми зробимо це “, – так процитувало агентство Reuters слова турецького прем’єра, звернені до парламенту.

Новина про можливе партнерство Lufthansa і Turkish Airlines виявилася майже шокуючою для ринку, однак поки офіційно про майбутню операцію оголошено не було. Але якщо це правда, то на тлі такої події зближення арабської Etihad Airways і альянсу OneWorld (очолюваного об’єдналися в холдинг British Airways і Iberia), а також нещодавнє код-шерінгову угоду між Air France-KLM і Airberlin, на яке другий за величиною перевізник Німеччини пішов під тиском свого головного акціонера – тієї ж Etihad – здадуться просто дитячими забавами.

Такий альянс напевно не обійде стороною інтереси авіаперевізників Перської затоки, які все запеклішою прориваються на європейський ринок, а також може спровокувати подальші корпоративні угоди всередині ЄС, де Lufthansa є провідним гравцем.

Lufthansa ніколи не соромилася критикувати експансію авіакомпаній Перської затоки в Європу, а також виступати проти видачі їм призначень на польоти на загальних підставах. Основним аргументом було те, що арабські авіакомпанії в значній мірі субсидуються своїми урядами, отже, не можуть претендувати на входження на європейський ринок на симетричних умовах.

У жовтні цього року, коли було оголошено про альянси між Oneworld / Qatar та Etihad-Air France / airberlin, стало зрозуміло: без партнера на цій глобальній танцмайданчику світового авіаринку залишається лише одна європейська авіакомпанія – Lufthansa. Іншими словами, вона залишилася єдиним європейським оператором, не беруть участь ні в яких партнерських угодах з ключовими перевізниками Близького Сходу. Як глава альянсу Star Alliance, Lufthansa посіла чільне місце серед мережевих перевізників, консолідувавши навколо себе безліч партнерських і “супутникових” авіакомпаній. Опір експансії операторів затоки на свою територію стало для німецької групи майже ідеєю фікс в останні роки. Але тепер ця ідея, як вже можуть побачити багато, загрожує вивести її з гри у міру того, як нові потужні суб’єкти шикуються в чергу за шматочком європейського авіаційного пирога.

Еtihad Airways “обходив” Lufthansa ще в 2010 році (тоді йшлося про входження арабського перевізника в Star Alliance). Однак вище керівництво німецької компанії не піддалося спокусі змінити курс, вважаючи за краще і далі покладатися на свої сильні позиції на внутрішньому ринку і підтримку Star Alliance. Зараз стає очевидним, що це було не самим вірним рішенням. Наступним кроком Etihad стало зближення з другим за величиною перевізником Німеччини, компанією Аirberlin – фактично під носом у Lufthansa. Тепер же, в сумі з обіцяним код-шерінгову угоду між Air France-Аirberlin, ризик іноземного вторгнення відчувається все гостріше.

Прийшов час, коли Lufthansa більше не може ігнорувати ті структурні зміни, які відбуваються зараз в авіаційній індустрії. На думку багатьох, зв’язка з Turkish Airlines підходить для компанії краще, ніж партнерство з яким-небудь з перевізників Перської затоки. З одного боку, Turkish Airlines – фактично рівний їй у своїй самостійності оператор – також, як і авіакомпанії Близького Сходу. З іншого – Туреччина відповідає духу “європейської консолідації”, ближчого для Lufthansa.

Ефект синергії – найбільший перевізник в світі? До справжнього моменту Turkish Airlines є восьмою в світі авіакомпанією за показником кількості пасажирських крісел. За цим критерієм вона випереджає арабські Qatar та Etihad, хоча і поступається Emirates. Lufthansa ж займає перше в світі місце серед міжнародних авіаперевізників за обсягами потужностей для міжнародних перевезень і є четвертою найбільшою авіаційної групою (за обсягом перевезень, включаючи внутрішні та міжнародні напрямки). Одночасно Turkish Airlines – 19 за величиною авіаційна група у світі, а в останні роки – ще й одна з найбільш швидкозростаючих у світі.

Об’єднання Lufthansa Group з Turkish Airlines призведе до створення другого за величиною авіаперевізника після Delta Air Lines за показником перевізних потужностей (понад 3,8 млн крісел на тиждень в порівнянні з 3,9 млн у Delta). Додати до цього надзвичайно швидке зростання Turkish (в останні пару років обсяги перевезень компанії і кількість посадочних місць росло з темпами 40% на місяць) – і вже не здасться такою вже нереальною припущення про те, що незабаром об’єднання Lufthansa-Turkish обжене американського лідера за показником обсягів флоту.

Як Lufthansa, так і Turkish Airlines є членами Star Alliance. Крім того, перевізники мають довгострокові відносини з SunExpress, що базується в Анталії чартерної авіакомпанією. Lufthansa і Turkish Airlines володіють по 50% акцій цього перевізника. Згідно з інформацією на сайті компанії, за станом на літо 2012 року SunExpress володіла флотом з 28 Boeing 737-800 загальною ємністю 5292 пасажирських крісла.

Lufthansa і Turkish Airlines є сьогодні двома найбільшими авіакомпаніями на європейсько-азіатському ринку. Спільно вони пропонують щотижня більше 127 тис посадочних місць (з розрахунку на політ в одну сторону, включаючи рейси, що виконуються SWISS і Austrian, які входять в Lufthansa Group). Для порівняння – Air France-KLM пропонують лише 104 тис крісел на тиждень.

У той же час Emirates і Qatar Airways набагато більші, ніж будь-який європейський перевізник в Азії. Ці компанії пропонують на тиждень 350 тис і 160 тис посадочних місць відповідно. Крім того, Etihad також пропонує більше 100 тис крісел на рейсах в Азію.

Якщо дивитися на ринок в більш глобальному масштабі, охоплюючи Європу, Близький Схід та Азію, то комбінація Lufthansa Group-Turkish виглядає трохи більш слабкою, ніж союз Etihad, Air France-KLM і airberlin. Альянс дубайської Emirates і австралійською Qantas (у вересні цими перевізниками було оголошено про об’єднання маршрутних мереж) повинен стати значно потужніші, ніж кожен з названих двох.

Фінансовий резон Як відомо, в політиці не буває ніяких “випадкових збігів”. І час для заяви прем’єра Ердогана, швидше за все, теж було вибрано свідомо. 31 жовтня Lufthansa Group оприлюднила свої фінансові результати за підсумками трьох кварталів поточного року. Було оголошено про зниження операційного прибутку на 13,3% за цей період у порівнянні з 9 місяцями минулого року, а також про скорочення на 0,7 відсоткових пунктів маржі операційного прибутку (до 3,1%). “Серце” групи і найбільший її суб’єкт, пасажирське підрозділ Lufthansa, задекларував мізерні 0,8% маржі за підсумками трьох кварталів і, як очікується, закінчить рік “з істотним операційним збитком”.



Порадити новину:

Share to Facebook
Share to Odnoklassniki
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Yandex

Схожі новини:





Коментарі закриті.