Чому в Україну не летять бюджетні авіалінії? – експерти


“Бюджетні авіалінії в Eкраїні будуть. Років через десять”, – говорить представник однієї авіаційної компанії.

Щоб у Україні з’явилися авіакомпанії, які продають квитки за кілька доларів, потрібні другорядні аеропорти зі швидким і недорогим обслуговуванням, поширена система продажу через інтернет, а не посередників, новий парк однотипних літаків і регулювання за принципом “відкритого неба”.

Деякі експерти, однак, говорять, що наявні компанії в Україні можна називати бюджетними лише тому, що вони самі себе так позиціонують.

Рейс Сімферополь-Москва “Авіанова” пропонує більше, ніж 4,5 тис. рублів (150 доларів), а AirArabia 400 доларів у Шарджу (інколи дорожче, ніж класики Аеросвіт чи МАУ). У квиток компанії AirArabia не входить харчування.
“У Європі ірландський перевізник може літати між Німеччиною і Францією, не питаючи ні в кого дозволу. Перевізник може літати між будь-якими містами, де, він відчуває, є потік пасажирів.”

Бюджетна ірландська компанія Ryanair пропонує долетіти з Лондона в Мадрид (порівнянне відстань) за 10 євро.
На український ринок авіакомпанія WizzAir вийшла в 2008 році, запропонувавши за 65 гривень рейси за маршрутом Львів-Київ. Уже тоді, чотири роки тому, експерти говорили, що таку цінову планку авіаперевізник не втримає.

Літаки та аеропорти

Головне кредо бюджетної авіакомпанії – це економія на всьому, тому Ryanair вже всерйоз називають літаючим автобусом: плата стягується за все, починаючи з реєстрації і багажу та закінчуючи їжею. Не так давно бос авіакомпанії запропонував брати плату за користування туалетом.
Бюджетна авіакомпанія економить на шторка для ілюмінаторів, відкидних кріслах, просторі між рядами або додаткових співробітників (тому реєстрацію на рейс можуть виконувати бортпровідники, а салон літака можуть не встигнути прибрати після висадки пасажирів).
У Європі бюджетні компанії літають, головним чином, у другорядні аеропорти, до яких не завжди зручно (і майже завжди довго) добиратися. “WizzAir Україна” літає з аеропорту “Жуляни”, а AirArabia з “Борисполя”.
Збір аеропорту в “Жуляни” значно менший, ніж в аеропорту «Бориспіль.

Збір в українських аеропортах в два рази менше зборів аеропортів Лондона чи Парижу, котрі розташовані недалеко від міста (збори в цих двох аеропортах одні з найвищих в Європі).
“Бюджетні авіалінії повинні працювати як таксі, – говорять експерти. – Чим швидше оборот, тим більше доходів”.
Основне правило для бюджетних авіакомпанія – підготовка до відправки літака повинна займати 30 хвилин. У Україні так швидко обслуговувати не вміють, кажуть експерти. Зате після трьох годин авіакомпанії треба платити за наднормативну стоянку.
У нас літак в аеропорту може півтори години простояти, а за цей час можна ще один рейс виконати. Новий парк літаків передбачає максимальний час перебування в повітрі і мінімальний час перебування на землі. Новий парк – це ще один принцип роботи дискаунтера .
Однак, як зазначає експерт, високі мита змушують деякі авіакомпанії вибирати не нові літаки, а борти з “пробігом”.

“Відкрите небо”

До України з європейських бюджетних авіаліній літають тільки WizzAir. (хоча формально WizzAir є українська авіакомпанія, оскільки зареєстрована в Україні).
На відміну від Європи, де діє принцип “відкритого неба” і авіакомпанія може літати не звертаючись за дозволами до регуляторів окремих країн, до України польоти можуть здійснюватися тільки після двосторонньої угоди про повітряне сполучення. Суворе призначення перевізника на конкретних маршрутах було встановлено Чиказької конвенції про цивільну авіацію 1944 року.

У Європі перевізник може літати між будь-якими містами, де, він відчуває, є потік пасажирів”.
Якби Україна підписала договір про відкрите небо, то не всі українські перевізники витримали б конкуренцію з боку європейських компаній, каже експерт. Зате це підвищило б конкурентоспроможність українських компаній.
“Одна тільки Lufthansa могла б придушити український сектор перевезень”, – вважає експерт.
Кілька років тому, як розповідають працівники авіації, Ryanair мав намір укласти угоди з Україною і літати до українських регіональних аеропортів. Чуток про те, чому угода нічим не закінчилася, було багато: від високої корупції при роботі в Україні до низького пасажиропотоку.

“В Україні лоукостерам отримувати прибуток нереально”, – говорить інший експерт Андрій Ковтун. Головною причиною, є низький рівень доходів населення, тому протягом кількох років авіакомпанія має працювати собі в збиток.
У ірландської Ryanair проблем з прибутком не було ні в кризу, ні через погодні неприємності. За підсумками 2010 року компанія заробила 456 млн доларів.

Дешева ж / д та інтернет

“Бюджетні авіалінії повинні працювати як таксі: чим швидше оборот, тим більше доходів.
В Європі модель бюджетних авіакомпаній прижилася, тому що там був великий авіапарк, ліберальне законодавство аеропортів і дорога залізниця», – розповідає Андрій Ковтун, експерт з авіації.
В Україні квитки на літак програють квитками на поїзд, зазначає менеджер з туризму Максим Польотний.
“У СРСР в Сочі можна було полетіти за 25 рублів, в Ленінград – за 15, – згадує експерт. – А на поїзд квиток коштував 10 карбованців”.
Одна з умов існування моделі бізнесу бюджетних авіаліній – продаж електронних квитків через інтернет, а не за допомогою агентств. Незважаючи на те, що Україна має близько 15 мільйонів інтернет-користувачів, вона сильно відстає від Китаю (420 млн чоловік), США (234 млн чоловік), Японії (99 млн чоловік).
І все-таки продажі через інтернет в Україні швидко і постійно ростуть.
———————————————————————————————–
Роман Нешко, спеціально для видання “Авіація України”



Порадити новину:

Share to Facebook
Share to Odnoklassniki
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Yandex

Схожі новини:





Коментарів 11 to “Чому в Україну не летять бюджетні авіалінії? – експерти”

  1. Ludmila-kiev

    Автор дуже ліберально все описав. А потрібно писати відверто: корупція не пускає лоу-костів.! Хабарі чиновників захмарні, і Європейці не хочуть платити!!!!!!!!!!!

  2. Misha212001

    хтось може сказати як люфтганза чи будь-хто, цитую,  “придуше” українськіх перевізників коли літаків не вистачає. їх фізично ані аірбас ані боінг не взмозі виробити скільки є потреба. а на старих літаках не “придушиш”.

  3. Roma

    Але ціну на маршруті можна збити:)

  4. Misha212001

    фізично, яким чином, що зробити?

  5. Roma

    “відкрити небо” все вирішує.

  6. Misha212001

    ви конкретно можете сказати що станется ?

  7. Roma

    зайдуть в україну 7-10 нових авіакомпаній. (конкуренція, от що станеться:)))

  8. Taras

    WizzAir давно відверто заявляв шо для них найбільшою проблемою в Україні є отримати дозвіл на новий маршрут.

  9. Valera

    Тарас, Ви вірно зазначаєте. Але під дозволом мається на увазі хабар у міністерство.

  10. Misha212001

    а як вони зайдуть (тим більше 7-10) коли в них літаків немає. ну просто фізично немає. із чим вони будуть заходити?

  11. Irena Boychuk

    Хіба це нормально  платити 1300-1500грн за 1 год польоту Львів – Київ, на “літаючому автобусі” від Дніправіа під егідою Аеросвіту?!!!  І ще хтось при цьому буде казати, що в нас НИЗЬКІ ДОХОДИ і ТОМУ НІХТО НЕ ЛІТАЄ?!